fredag 11 december 2009

tips #6

tips #6
våga dröma
när du skriver, skriv inte för kritiker, skriv inte för publikatörer skriv för dig själv och våga tro på dig själv och det du skriver. Så nej det anske inte är i klass med Stephen King, men kan du verkligen förvänta dej det? Du måste tro att det du skriver kan vara bra i alla fall. Våga drömma om den dagen du lyckas, men framför allt våga drömma för att skriva. Det är det ända sättet du någonsin kommer att nå den dagen på.
Jag skriver inte för att någon annan ska läsa det, utom de gånger jag skriver en historia någon annan har gett mig. Aldrig för mer än 4 ögon, oftast bara för två. Jag är min hårdaste kritiker, och inte mitt störrsta fan, och jag hoppas att om jag lyckas med det jag gör så kommer det att förbli så. Utan drömen, utan inspirationen och passionen komer framtiden aldrig att överträffa det förflutna.
Jared Leto sa those that succed fail more than those that fail. Alltså de som lyckas miss lyckas mer än de som misslyckas. Det är dagens sanning och konsten är att inte låta misslyckanden och elände ta drömmen ifrån en.
Dröm stort och lev större.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar